Branża motoryzacyjna została uznana, niestety i to niesłusznie moim zdaniem, jako ta w której często dochodzi do nadużyć podatkowych – ubolewał Tomasz Bęben. W związku z czym wprowadzono bardzo szybko kasy on line dla warsztatów motoryzacyjnych i split payment powyżej 15 tys. zł, co bardziej dotknęło producentów i dystrybutorów części motoryzacyjnych.

Reklama

Jak przekonywał, w momencie ogłaszania tych zmian branża wykazywała pewne obawy, bo wiązały się one z kosztami. Po pierwsze w przypadku warsztatów chwilę wcześniej wprowadzono zwykłe kasy fiskalne. Po drugie – to jeśli chodzi o producentów i dystrybutorów, niektóre z firm wskazywały na możliwe problemy z płynnością finansową. Do tej pory można było regulować te należności do czasu konieczności uiszczenia podatku VAT, natomiast później ta możliwość została ukrócona – przypomniał.

Dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części uspokoił jednak: Nie ma sygnałów, żeby nieprawidłowości po stronie firm występowały, co niejako jest potwierdzeniem że łatka: to firma wrażliwa, została nam przyklejona niesłusznie.

Branża motoryzacyjna nieustannie poddawana jest różnego rodzaju zmianom. Technologicznym. Związanymi z wyzwaniami i oczekiwania konsumentów. Z prawodawstwem. To jedna z najbardziej uregulowanych branż. Firmy przyzwyczaiły się do zmian, które nam narzucono – podkreślił.

Reklama