Wiceprezes UOKiK-u, Dorota Karczewska wyjaśnia, że to przedsiębiorca będzie musiał dotrzeć do konsumenta z odpowiednimi informacjami. Jeżeli na cenę towaru składa się kilka elementów (na przykład wysyłka), to sprzedawca musi poinformować o każdym z nich.

Reklama

Zmiany dotyczą także zwrotów i reklamacji. Jak wyjaśnia w rozmowie z IAR wiceszefowa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, to klient w przypadku zwrotu towaru zdecyduje czy chce naprawy, wymiany towaru, zwrotu gotówki czy obniżenia ceny produktu.

Dorota Karczewska zwraca uwagę, że podobne przepisy obowiązują w całej Unii Europejskiej. Wprowadzenie nowej ustawy o prawach konsumenta to konsekwencja przyjęcia przez Komisję Europejską w 2011 roku dyrektywy regulującej to zagadnienie.

Nowe przepisy zakładają między innymi wydłużenie czasu na odstąpienie od umowy zawartej przez internet lub poza siedzibą firmy z 10 do 14 dni.

Najważniejsze zmiany, które przynosi ustaw zebrane są na stronie internetowej: www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl.