Według szacunków analityków z firmy badawczej Euromonitor, w 2011 roku Polacy wydadzą na jedzenie i napoje w lokalach około 29 mld zł. W porównaniu do roku poprzedniego jest to wzrost o niemal 4 proc. W przyszłym roku ma być jeszcze lepiej.

Reklama

"W pierwszej połowie 2011 r. nasza sprzedaż w Polsce zwiększyła się o 14 proc. i spodziewamy się utrzymania pozytywnego trendu także w przyszłym roku" - mówi Martin Princ z Subway Europa Centralna i Wschodnia.

Wszyscy wiążą duże nadzieje z Euro 2012. Zdaniem Jana Kościuszko, prezesa spółki Polskie Jadło, która buduje m.in. sieć przydrożnych lokali pod marką Pit Stop Bary, wartość rynku restauracyjnego wzrośnie w miastach o 4-5 proc, a restauracji przydrożnych o 8-9 proc.

Zdaniem Euromonitora Polacy będą także coraz chętniej odwiedzać kawiarnie. Za cztery lata wartość tego segmentu rynku ma wynieść ponad 4 mld zł. Paweł Wasiljew, dyrektor zarządzający CHI Polska - właściciela sieci kawiarni coffeeheaven, uważa iż rynek, oprócz wzrostu, czeka także konsolidacja.