Z najnowszego raportu firmy badawczej Euromonitor International wynika, że w 2015 r. statystyczny Polak wypije 94,9 litra wody butelkowanej, o niemal 38 proc. więcej niż w 2010 r. Tym samym woda zdetronizuje piwo i stanie się najpopularniejszym napojem w Polsce.
Jak podkreśla Paweł Zieliński, wiceprezes firmy GFT Goldfruct produkującej wodę Kingę Pienińską: "Będziemy, tak jak w przypadku pozostałych produktów spożywczych, równać do średniej europejskiej". Euromonitor podaje, że w 2010 r. przeciętne spożycie wody w Europie Zachodniej na osobę wyniosło 117,5 l. Do 2015 r. zwiększy się do około 128 l.
Za cztery lata mniej Polaków będzie kupować napoje gazowane czy wódkę. Na popularności zyska za to wino - w ubiegłym roku spożycie tego alkoholu per capita wyniosło u nas 7,3 l, a do 2015 r. urośnie do 8,2 l.
Mimo tak optymistycznych prognoz, firmy z branży napojowej mogą mieć problem z poprawą wyników finansowych. "Największym wyzwaniem dla producentów napojów w tym roku są rosnące ceny surowców oraz opakowań. Zapewne część z nich zdecyduje się na podwyżki cen" - uważa Monika Kalwasińska, analityk Domu Maklerskiego PKO BP.