Polski e-handel nie może się obejść bez Allegro. Internauci tak pokochali zakupy na aukcjach, że swoje oddziały zakłada tam coraz więcej sklepów internetowych.

Z zestawienia pierwszej setki największych graczy na Allegro przygotowanego przez serwis Alledrogo.pl wynika, że tylko siedmiu z nich to osoby fizyczne. Reszta to sklepy: elektronika, odzież, produkty dla dzieci, książki. – Patrząc na miesięczne obroty tych sklepów, widzimy, że z handlu w sieci można bardzo dobrze żyć – mówi nam Piotr Jarosz, właściciel katalogu sklepów internetowych Sklepy24.pl.

Allegro, które ma 90 proc. tego rynku, stało się niezbędnym kanałem sprzedaży w internetowym biznesie. Potwierdzają to przeprowadzone właśnie badania przez serwis Sklepy24.pl. Wynika z nich, że około 70 proc. sklepów internetowych poza własnym serwisem prowadzi też handel na Allegro.

– Ale u nas to dopiero początek rozwoju. Wystarczy spojrzeć na niemiecki eBay, tam w pierwszej setce największych sprzedawców każdy ma powyżej 1 mln euro obrotu miesięcznie – zaznacza Konrad Latkowski, twórca serwisu Manubia, przygotowującego raporty o sprzedawcach z Allegro. U nas taki wynik ma tylko jeden sprzedawca – sklep z komputerami X-KOM_PL.