W tym czasie wyeksportowano 1454 autobusy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 5 ton, o 1,95 proc. mniej niż rok wcześniej. Zdecydowanym liderem wśród producentów jest MAN, który w I połowie br. wyprodukował 599 autobusów, czyli aż o 55,98 proc. więcej niż rok wcześniej. Drugie miejsce wśród producentów autobusów zajęła firma Solaris Bus & Coach z Bolechowa, wytwarzając 432 autobusy oraz 21 trolejbusów, co w sumie daje 453 pojazdów dla komunikacji miejskiej (wzrost o 9,09 proc.).

Reklama

Wrocławskie Volvo zajęło po sześciu miesiącach br. trzecie miejsce, produkując łącznie 402 autobusy, o 9,66 proc. mniej niż przed rokiem. Dalsze miejsca w kolejności zajęły: Scania Production Słupsk - 169 pojazdów, o 56,21 proc. mniej niż rok temu, oraz Autosan, Kapena, CMS i Solbus. Fabryki wyeksportowały w pierwszym półroczu 2011 r. łącznie 1454 autobusy, o 1,95 proc. mniej niż przed rokiem. Tradycyjnie głównymi odbiorcami tych autobusów były Szwecja i Niemcy. Trzecim najpopularniejszym kierunkiem w I połowie 2011 r. była Francja, a czwartym Norwegia.

Najlepiej wśród eksporterów radzi sobie MAN, który sprzedał za granicę 554 autobusów. Drugie miejsce w rankingu zajmuje Volvo - 398 wyeksportowanych pojazdów, a dalej w kolejności są Solaris Bus & Coach - 297, Scania Bus Production Słupsk - 147 autobusów oraz ponad 140 podwozi do montażu przemysłowego, Kapena - 47, CMS Auto - 16 i Autosan - 5 autobusów.