Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznała, że Canal+ Cyfrowy niedostatecznie poinformował klientów o zmianach m.in. umowy abonamentowej i regulaminu - poinformowała rzeczniczka UOKiK Małgorzata Cieloch. Na spółkę nałożono 3,6 mln zł kary.

Reklama

Jak informuje rzeczniczka, urząd rozpoczął postępowanie w tej sprawie po skargach konsumentów w listopadzie 2009 r. Ustalono, że operator platformy cyfrowej CYFRA+, zawiadomił większą część swoich klientów o zmianach, m.in. umowy abonamentowej oraz regulaminu, jedynie zamieszczając informację w rozsyłanym do klientów magazynie abonentów "PLUS+".

"Zastrzeżenia prezes urzędu wzbudziły sposób i forma przekazania informacji. Konsument nie mógł spodziewać się, że na dwóch ostatnich stronach gazetki informacyjno-rozrywkowej znajdzie istotne dla niego wiadomości związane z podwyższeniem abonamentu za korzystanie z usług Canal+" - poinformowała rzeczniczka.

UOKiK przypomina, że jeżeli zmieni się tak istotny warunek umowy jak cena, to klient może od niej odstąpić. Jednak żeby mógł z tego prawa skorzystać, musi wiedzieć o planowanych zmianach. Dlatego UOKiK uznał informowanie o zmianach tylko na łamach magazynu abonentów za nieuczciwą praktykę i nałożył na spółkę karę w wysokości 3 569 113 zł. Ponadto spółka musi na pół roku zawiesić tę decyzję na swoich stronach internetowych oraz zamieścić w dzienniku ogólnopolskim ogłoszenie zawierające sentencję decyzji.

Jak informuje rzeczniczka, decyzja nie jest prawomocna. Canal+ Cyfrowy może odwołać się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.