"Coraz więcej klientów dzwoni z prośbą o wykonanie dla nich projektów. Dyskusje na temat kryzysu można usłyszeć raczej w kontekstach niedotyczących ich bezpośrednio" - mówi "Gazecie Prawnej" Karina Snuszka, która prowadzi studio projektowe Interior Studio i salon Mood Design w Warszawie.

Reklama

Dla większośći konsumentów są to marki nieznane. Kanapa w ich salonie może kosztować nawet 15 tys. zł, a pościel 2 - 3 tys.

Dobrze radzi sobie także branża turystyczna, która oferuje luksusowe wycieczki. Najbogatsi Polacy nadal chętnie wyjeżdżają na wczasy. Na rynku pojawiło się nawet nowe biuro podróży: Terra Mare, które oferuje luksusowe wycieczki.

>>>Czeka nas największa recesja od 80 lat

Dobrze mają się także banki, które oferują prywatną bankowość. By być ich klientem, należy mieć majątek w wysokośći ok. 1 miliona euro.

"Sądzę, że okres najbliższych lat będzie dla większości z nich czasem stopniowego odbudowywania wartości majątku połączonego ze zmianą podejścia do zarządzania swoimi aktywami" - mówi "Gazecie Prawnej" Stanisław Markowski, dyrektor banku Sal. Oppenheim, kierujący przedstawicielstwem banku w Polsce.