Skype uważa, że już 35 proc. jego klientów korzysta z komunikatora w celach biznesowych - donosi "The Wall Street Journal". Teraz firma mierzy w klientów z segmentu małych i średnich przedsiębiorstw. Zdaniem managerów Skype'a kryzys wymusi na firmach cięcie kosztów, także tych za połączenia telefoniczne. "Biznes chce dużo więcej od tego, co oferowaliśmy do tej pory" - mówi "The Wall Street Journal" Stefan Oberg, szef dywizji Skype'a zajmującej się biznesem.
>>>Ze stacjonarnego na komórkę będzie taniej
Użycie Skype'a w firmie niesie za sobą duże oszczędności w kosztach telefonicznych. "Gdyby nie istniał Skype, nasze rachunki telefoniczne byłyby o 50-100 proc. wyższe" - twierdzi Steve Mandel, założyciel firmy handlowej w Capitola. Jego 65 pracowników używa tego programu.
Wykorzystywanie Skype'a może nieść za sobą także zagrożenia dla systemu bezpieczeństwa. Program działa przez internet - to podnosi koszty zabezpieczenia przed wirusami i hakerami.