"Zakup udziałów w AWR Wprost istotnie wpłynie na pozycjonowanie PMPG na rynku mediowym, gdyż stanowi uzupełnienie portfolio GK PMPG, właściciela rozpoznawalnych marek, silnie związanych z jasno określonym kręgiem odbiorców o brakujący tytuł opiniotwórczy, jakim jest ogólnopolski tygodnik społeczno-informacyjny <Wprost>" - uzasadniła posunięcie PMPG. AWR Wprost wydaje także czasopismo "Mój Pies".

Reklama

Według danych przytoczonych przez "Presserwis" za Związkiem Kontroli Dystrybucji Prasy, średnia sprzedaż "Wprost" od stycznia do października tego roku wyniosła 101 391 egzemplarzy, a wpływy reklamowe po trzech kwartałach bieżącego roku - według Expert Monitora - 49 mln zł. Do PMPG należą m.in. czasopisma "Machina" i "Film" oraz serwisy internetowe Sport24.pl, Pilka24.pl, Kulisy.pl i Korba.pl.

Branżowy newsletter "Presserwis" podawał we wtorek, że bliskie finalizacji są rozmowy o kupnie "Wprost" przez innego nabywcę - Grzegorza Hajdarowicza, właściciela tygodnika "Przekrój" i miesięcznika "Sukces". Zaprzeczył temu doradca Hajdarowicza Jarosław Knap, który telewizji TVN CNBC Biznes powiedział, że Hajdarowicz "na razie nie ma konkretnych planów, związanych z tym tytułem".