Premia Społeczna to inicjatywa mająca na celu wspieranie samorządów w rozwijaniu i tworzeniu usług społecznych. Dzięki przyznawanym grantom, gminy oraz powiaty mogą przekazywać realizację tych usług podmiotom z sektora ekonomii społecznej, takim jak fundacje czy spółdzielnie socjalne.

Grant. Dla kogo jest przeznaczony?

Z programu mogą skorzystać wszystkie gminy i powiaty w Polsce. Granty są skierowane do samorządów, które chcą zlecić usługi społeczne podmiotom ekonomii społecznej.

Reklama

350 000 zł. Dla kogo?

Gminy i powiaty mogą otrzymać granty w wysokości do 350 000 zł na realizację swoich projektów.

Uczestnicy programu mogą skorzystać z bezpłatnych szkoleń, które pomogą im w kształtowaniu i rozwoju usług społecznych oraz w skutecznym aplikowaniu o granty.

Dzięki grantom gminy i powiaty mogą zapewnić mieszkańcom dostęp do szerszej gamy usług społecznych, co przełoży się na poprawę ich jakości życia.

Zlecanie usług społecznych podmiotom ekonomii społecznej może przyczynić się do obniżenia kosztów świadczenia tych usług.

Reklama

Jak złożyć wniosek? Do kiedy?

Wniosek o grant należy złożyć przez generator dostępny na stronie generator.premiaspoleczna.pl. Termin składania wniosków to od 20 stycznia do 20 lutego 2025 roku.

Szkolenia dla samorządów

Fundacja Fundusz Współpracy organizuje również bezpłatne szkolenia dla samorządów, które chcą dowiedzieć się więcej o tym, jak skutecznie kształtować i rozwijać usługi społeczne. Szkolenia będą odbywać się w całej Polsce w okresie od lutego 2025 do marca 2026 roku.

Rejestracja na szkolenia odbywa się dwuetapowo:

  • Etap I: Zgłoszenie preferencji dotyczących tematu i terminu szkolenia.
  • Etap II: Potwierdzenie udziału w konkretnym szkoleniu.