Aplikacja PeoBIZ jest skierowana do wszystkich firm korzystających z serwisu internetowego PekaoBiznes24 (aplikacja działa na zasadzie współdzielenia platform z PekaoBiznes24) – od mikroprzedsiębiorstw, poprzez te operujące w sektorze MŚP, po korporacje. Korzystają z niej aż 24 tys. przedsiębiorstw, które średnio wykonują w każdym miesiącu 340 tys. akcji – takich jak autoryzacje, przelewy czy podpisy elektroniczne.
Użytkownicy pokochali PeoBIZ
W rekordowym jak dotąd w całych dziejach czerwcu 2023 r. użytkownicy PeoBIZ wykonali łącznie 23 tys. samych przelewów. I rekord ten zostanie wkrótce z pewnością pobity, bo z każdym dniem przybywa ludzi biznesu doceniających wygodę, sprawność i prostotę, a zarazem wielofunkcyjność i codzienną użyteczność aplikacji Banku Pekao. Kluczowe jest również ekstremalnie wysokie bezpieczeństwo.
– Zależało nam, aby stworzyć narzędzie, które ułatwi przedsiębiorcom codzienne prowadzenie biznesu w dowolnym miejscu na świecie. Dodatkowo wyposażyliśmy aplikację m.in. w token umożliwiający mobilną autoryzację operacji zainicjowanych w systemie internetowym PekaoBiznes24 – wyjaśnia Piotr Dusza, dyrektor Biura Elektronicznych Kanałów Dystrybucji w Banku Pekao.
Jak ujawnia, bank planuje rozszerzenie funkcjonalności PeoBIZ o możliwość korzystania z transakcji BLIK. Udostępni także uproszczoną wersję aplikacji zawierającą jedynie token mobilny, który rozszerzy zakres sposobów autoryzacji dyspozycji dla użytkowników niemogących lub niechcących korzystać z bankowości mobilnej.
– Będzie to nowoczesna, bezpieczna i wygodna alternatywa dla skomplikowanych podpisów elektronicznych czy kodów SMS – zapowiada Piotr Dusza.
Bezpieczeństwo i wygoda
Od momentu powstania aplikacji już ponad 250 tys. razy użyto tokena mobilnego w celu autoryzacji różnego rodzaju akcji. To duży krok w kierunku bezpieczeństwa, a zarazem wygody klientów, ponieważ autoryzacja za pomocą tokena jest jedną z najbezpieczniejszych metod dostępnych na rynku, a także, co ważne, jest darmowa w odróżnieniu od np. SMS-ów.
W Banku Pekao stale rośnie liczba klientów korzystających z kanału mobilnego. Obecnie bank w samym sektorze mikroprzedsiębiorstw ma niemal 3 tys. klientów mobile-only, czyli takich, którzy realizują sprawy bankowe wyłącznie za pomocą aplikacji PeoBIZ
– Zachęcamy klientów do pobierania aplikacji PeoBIZ. Jest to nie tylko dopełnienie systemu PekaoBiznes24, lecz przede wszystkim rozszerzenie jego funkcjonalności. Kanał mobilny pozwala na jeszcze lepsze wykorzystanie możliwości, jakie daje nasza nowoczesna bankowość. Umożliwia szybkie sprawdzanie stanu finansów, pomaga efektywnie podpisywać i wysyłać płatności, śledzić historię transakcji z wykorzystaniem kart płatniczych czy pobierać wyciągi – mówi Piotr Woźniak, Product Manager z Departamentu Bankowości Elektronicznej i Digitalizacji Procesów w Banku Pekao.
Zwraca on uwagę, że poprzednia aplikacja dla firm będzie wkrótce wygaszana – w tym momencie nie można jej już pobrać z wirtualnych sklepów, dlatego warto zapoznać się z nową ofertą mobilną banku.
Jak działa PeoBiz
Aplikacja współdzieli platformy z PekaoBiznes24, dzięki czemu akcję rozpoczętą w systemie internetowym można dokończyć w aplikacji i na odwrót. PeoBIZ działa zarówno na tabletach, jak i na telefonach. Wykorzystuje przy tym technologię biometryczną. Aplikacja została zaprojektowana w oparciu o badania User Interface i User Experience, podczas których analizowano m.in. ruch oczu w trakcie korzystania z niej. Można ją pobrać ze sklepów Google Play i App Store.
Co ci daje PeoBiz:
• prosty i szybki dostęp do nowych funkcji, jak token mobilny, przelew na telefon,
• szybki dostęp do salda z każdego miejsca,
• wykonasz przelewy na dowolne rachunki oraz doładowania telefonów. Możesz także wysłać przelew na telefon (tak jak w BLIK) na podstawie numeru telefonu odbiorcy (również na rachunek w innym banku).
• zainstalowawszy Token PeoBIZ, możesz autoryzować zlecenia zainicjowane w systemie PekaoBiznes24 za pomocą aplikacji w telefonie (nie musisz już instalować klucza czy przepisywać SMS-a na stronę, wystarczy zatwierdzenie w telefonie),
• logowanie się z użyciem Touch ID/Face ID zapewnia bezpieczeństwo,
• możesz swobodnie korzystać z Express Elixir, zrobisz przelew z podzieloną płatnością czy też otrzymasz stały dostęp do informacji dotyczących kart płatniczych.
Partner