"Liczba zarejestrowanych aut w ciągu trzech kwartałów zmniejszyła się o 24 proc., po stronie klientów indywidualnych spadła o 12,5 proc. Import samochodów używanych jest niższy o 36 proc." - wymienia przedstawiciel Samaru.

Reklama

Kryzys finansowy ograniczył możliwości zaciągania kredytów na nowe auta - banki w ciągu ostatniego roku zmuszone były do podwyższania wymaganego wkładu własnego czy oprocentowania. Działania takie były kontynuowane w III kwartale. Z nieoficjalnych informacji wynika, że portfel kredytów samochodowych - podobnie jak w przypadku kredytów konsumenckich - ulega pogorszeniu.

Najwięksi gracze zanotowali w III kwartale spadek wartości udzielanych kredytów o ponad 20 proc. r/r. Zarówno Getin, jak Santander wyróżniają się na tle rynku – wolumeny udzielanych przez nich kredytów są dwu-, trzykrotnie większe niż w przypadku innych graczy. Santander jest liderem, jeżeli chodzi o nowe samochody – pożyczył na nie w III kwartale 134,3 mln zł, a w przypadku aut używanych prym wiedzie Getin Bank (336,7 mln zł).

Więcej informacji: Liczba udzielanych kredytów na auta wciąż mocno spada

p