Totalna metamorfoza zakopianki jest już na finiszu
Od blisko dwóch lat kierowcy jeżdżą dwukomorowym tunelem wydrążonym pod Luboniem Małym, teraz dobiega końca budowa poprowadzonego nowym śladem czternastokilometrowego odcinka Rdzawka-Nowy Targ.
To, jak wygląda prawie już gotowa droga, widać na zdjęciach lotniczych małopolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Mosty, wiadukty i estakady robią wrażenie. – To w sumie dwadzieścia dwa obiekty inżynieryjne - informuje biuro prasowe Generalnej Dyrekcji. Oprócz tego przebudowywane są drogi lokalne, dojazdowe i poprzeczne, umożliwiające połączenie z istniejącą siecią dróg lokalnych.
Gdy budowa nowego odcinka zostanie zakończona, Kraków będzie połączony z Nowym Targiem drogą dwujezdniową na całym przebiegu.
Kiedy nową trasą Rdzawka-Nowy Targ pomkną kierowcy?
Drogowcy malują już linie na jezdniach i ustawiają oznakowanie. Trwają jeszcze roboty na skarpach i montowanie akustycznych ekranów. Na finiszu są też prace na terenie dróg dojazdowych.
Inwestycja ma się zakończyć w październiku, ale wedle deklaracji Generalnej Dyrekcji droga zostanie otwarta dla ruchu miesiąc wcześniej