Zamiary LG, wielkością produkcji ciekłokrystalicznych ekranów LCD ustępującego tylko koncernom Samsung i Sony, związane są z ogólnoświatowym popytem na mniejsze odbiorniki. Zdaniem Koreańczyków popyt ten będzie rósł nadal – zwłaszcza na rynkach rozwijających się – i pozwoli LG zwiększyć w tym roku udział w globalnym rynku LCD do 15 proc. (z 10,8 proc. w roku 2008).

Reklama

Ekrany LCD wypierają z rynku panele plazmowe, w których produkcji LG ustępuje z kolei Panasonikowi i Samsungowi. Jeśli LG powiedzie się plan sprzedaży 3,5 mln telewizorów plazmowych to w tej kategorii udział koncernu w światowym rynku wzrośnie do 19 proc. – Jak dotąd, nic nie wskazuje na to by pierwszy kwartał tego roku miał być gorszy od naszych oczekiwań - mówi Simon Kang, szef działu rozrywki domowej w LG Electronics. Samsung, największy na świecie producent płaskich ekranów, zamierza chce sprzedaż w tym roku sprzedać 22 mln telewizorów LCD i 4 mln plazmowych.

Tymczasem japoński Panasonic tnie koszty w swych dwóch budowanych właśnie wytwórniach płaskich ekranów. Do 2012 roku zostaną one zmniejszone o 1,5 mld dolarów. W listopadzie 2008 roku koncern obniżył prognozę zysku w roku finansowym 2008 kończącym się w marcu 2009 roku o 90 proc.