Wartość zagranicznej sprzedaży Zelmera wzrosła w 2009 roku aż o 22 proc. - do kwoty 153,9 mln zł. Największy wzrost sprzedaży Zelmer zanotował w Rosji - o 258 proc. Na Ukrainie, gdzie dynamika sektora spadła aż o 14 proc., polska firma zwiększyła przychody o 53 proc. To wyniki, które pozwalają Zelmerowi wierzyć w sukces na kolejnych rynkach.

"Jesteśmy w fazie sprawdzania popularności naszego sprzętu w Wielkiej Brytanii, Dubaju i Wietnamie" - mówi Janusz Płocica, prezes Zelmera. Jego spółka szuka też nowych miejsc, gdzie mogłaby rozpocząć produkcję dużego AGD - swoich najnowszych wyrobów.

Zelmer chce bowiem zmniejszyć produkcję na Dalekim Wschodzie, by móc szybciej reagować na potrzeby klientów. W tym roku oferta ma wzrosnąć z 20 do 100 modeli. Planowane jest także wejście w nowe kategorie sprzętu do zabudowy - to mogą być np. ekspresy do kawy.

>>> Czytaj więcej: Zelmer chce podbić Dubaj

p