O tym, jak duża jest skala problemu, świadczyć może m.in. to, co dzieje się na facebookowym profilu Inteligo. Klienci piszą tam, że dostali informację o obciążeniu ich konta za rzekomo przeprowadzane transakcje. Twierdzą oni jednak, że za nic nie płacili.
wpis z 11 września: o 20:22 kolejny - trzeci sms o wypłacie której nie dokonywałam ! już znikneło mi z konta 421,10 PLN.
resztę pieniedzy właśnie zabrałam na inne konto.
mam nadzieję że pozostałe wrócą jak najszybciej !!!!!!!!!
wpis z 11 września:Coś nie gra. W czwartek wykonana transakcja, informacja sms doszła i pieniądze z konta zostały pobrane. Dzisiaj przychodzi sms z informacją o pobraniu takiej samej kwoty jak w czwartek i oczywiście ta kwota po raz drugi zdematerializowała się z mojego konta. No i w zakładce "Historia karty" napisane jest że niby transakcja wykonana została w sobotę. Bajzel jakich mało.
wpis z 11 września:Ile można czekać na dostęp do własnych pieniędzy? Nie mam możliwości odblokowania środków na koncie, nie mam możliwości wykonania przelewu. Wczoraj dodatkowo zostałam pozbawiona możliwości zapłacenia kartą, która po prostu wyparowała z mojego konta. Zostałam postawiona w żenującej sytuacji. Nie dochodzą smsy z informacjami o stanie konta. Co zamierzacie państwo zrobić z tą sytuacją? Pobierzecie pełne opłaty w tym miesiącu? Zapłacicie mi podwyższone odsetki za zablokowanie dostępu do moich własnych pieniędzy?
Za każdym razem administratorzy profilu proszą o przesłanie prywatnej informacji z danymi. I obiecują, że pieniądze zostaną zwrócone. Klienci mimo to wciąż dokładają kolejne wpisy, w których wytykają nowe niedoróbki.
Sam bank informację o tym, że pracuje nad rozwiązaniem problemu informuje w komunikacie, który słyszą dzwoniący na infolinię, a także na stronie internetowej, gdzie pojawiło się oświadczenie:
Po weekendowej przerwie związanej z zapowiadanymi wcześniej zmianami technologicznymi, miało miejsce duże natężenie logowań i operacji dokonywanych przez Klientów, dlatego w dniu 9 września br. w godzinach przedpołudniowych system działał wolniej.
Zapewniamy, że sytuacja jest już stabilna. Obecnie realizacja przelewów przebiega normalnie. Zapewniamy, że wszystkie zgłoszenia są na bieżąco sprawdzane, a środki zgromadzone przez klientów bezpieczne.
Jednocześnie informujemy, że mogą pojawiać się przypadki indywidualnych utrudnień – dokładamy wszelkich starań, aby jak najszybciej je usunąć.
Przepraszamy za dotychczasowe utrudnienia w korzystaniu z konta Inteligo i dłuższy czas oczekiwania na połączenie z infolinią.