Portal, powołując się na badania Kondej Marketing, informuje, że polski rynek jest szczególnie rozdrobniony. Duży konkuruje z małym, mały osiedlowy sklep radzi sobie, gdy w towarzystwie jest sieciowa Biedronka. W bieżącej edycji Rankingu Sieci Detalicznych po raz pierwszy na pierwsze miejsce wysunęła się sieć Biedronka (80,01), która wyprzedziła dotychczasowego lidera Tesco hipermarkety (79,98) zaledwie o 0,03 punktu. O awansie sieci Jeronimo Martins Dystrybucja zadecydowały świetne wyniki sprzedaży z 1 mkw. (4683 euro rocznie), stały rozwój organiczny, dynamiczna akcja reklamowa oraz konsekwentne inwestowanie w wizerunek.

W rankingu, cytowanym przez dlahandlu.pl, większość ocenianych grup poprawiła swoja punktację. Wynika to głównie z zaangażowania większych wysiłków na poprawę jakości sieci, nieraz nawet kosztem ograniczenia rozwoju organicznego.