Media zapłacą składkę solidarnościową

Reklama

Jak donosi portal wPolityce.pl, wszyscy nadawcy i wydawcy mediów - w tym mediów publicznych - będą płacić składkę solidarnościową. Zapłacą także wielkie koncerny technologiczne.

Przychód z reklam będzie podstawą do jej wyliczania.

Jak podaje portal wPoliryce.pl, składkę solidarnościową zapłacić mają telewizje, rozgłośnie, media publiczne - w tym TVP i Polskie Radio, kina, operatorzy reklamy zewnętrznej i prasa.

Przedsiębiorcy, którzy świadczą usługi reklamy internetowej, cyfrowi giganci tj, Google, Facebook czy Allegro również zostaną objęci nowym obowiązkiem.

Składki solidarnościowej nie będą musiały płacić najmniejsze media tradycyjne.

Wydawcy prasowi zapłacą niską stawkę, która będzie związana z wielkością przychodów.

Pieniądze ze składki solidarnościowej mają zostać przeznaczone na NFZ oraz na Fundusz Wsparcia Kultury.