Największy rynek internetowy świata - Chiny - to łakomy kąsek dla wielu firm z branży IT. Liczba internautów wyższa niż populacja Stanów Zjednoczonych, a także rosnąca zamożność chińskiego społeczeństwa sprawiają, że konsumpcja staje się coraz silniejszym motorem wzrostu i nabierającym znaczenia filarem całej gospodarki. Duży wpływ Zachodu sprawia także, że w Państwie Środka zachodzą bardzo podobne procesy do tych, z którymi mamy do czynienia w Europie, Ameryce Północnej czy Japonii.
W świecie serwisów aukcyjnych niepodzielnie króluje eBay (choć akurat w Polsce prym wiedzie Allegro.pl). Firmie szybko jednak rośnie nowy konkurent. Taobao.com to chiński odpowiednik najpopularniejszego serwisu aukcyjnego. Należący do grupy Alibaba.com serwis nie kryje swych ambicji wobec rynku aukcji - w ciągu 10 lat chce zdobyć miliard klientów (przeszło 1/7 światowej populacji).
Więcej informacji: Taobao - nowy rywal eBay
p