Na pokładzie Boeinga 737-800NG linii Garuda Indonesia, lecącego z Dżakarty do oddalonego o 550 km miasta Surakart, znajdowało się ponad 100 pasażerów – poinformował dyrektor generalny Garuda IrfanSetiaputra.

Reklama

Będziemy nadal rozmawiać z koncernem naftowym Pertamina, ministerstwem energii i innymi stronami, aby upewnić się, że użycie tego paliwa jest komercyjnie uzasadnione - powiedział Setiapura.

Z Dżakarty do Pelabuhan Ratu

Biopaliwo, którym zatankowano samolot wykonujący godzinny lot testowy na dystansie 130 km z Dżakarty do Pelabuhan Ratu w południowej części wyspy Jawa, zawierało 2,4 proc. oleju palmowego. Próbę przeprowadzono w ubiegłym tygodniu.

Starania na rzecz wykorzystania mieszanki paliwowej są elementem wysiłków przemysłu lotniczego w celu zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych i walki ze zmianami klimatu. Według Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO) lotnictwo odpowiada za około 2 proc. globalnej emisji CO2.

Wykorzystanie oleju palmowego jako surowca do produkcji biopaliw spotyka się również z krytyką. Klimatolodzy podkreślają, że produkcja oleju palmowego wiąże się z wylesianiem, niszczeniem siedlisk roślin i zwierząt, a także naruszeniami praw człowieka w niektórych regionach świata, w tym w Indonezji.