Polska Kompania Reklamowa uruchamia Pink Poland - pierwszą w naszym kraju sieć, która skupi witryny XXX - czytamy na Webhosting.pl. W portfolio sieci znalazło się ponad 40 serwisów, a wśród m.in.: katalogi agencji towarzyskich - Roksa.pl, serwis z amatorskimi firmami Pornolia.pl, grzesznice.pl, serwisy randkowe, sklepy erotyczne czy niszowe blogi dla fetyszystów. Sieć prowadzi także rozmowy z kolejnymi 20 witrynami, które chciałyby do niej dołączyć.

Reklama

>>> Empik wyrzuca z półek "gołe" czasopisma

W dalszej kolejności Pink Poland planuje nawiązać współpracę z producentami środków farmaceutycznych i innych produktów, które mogłyby być przydatne dla jej "klientów". "Użytkownicy tych witryn to tacy sami ludzie jak my. Kupują, sprzedają, jeżdżą samochodami, wyjeżdżają za granicę i piorą swoje ubrania. Dlaczego nie mieliby w tych miejscach otrzymywać przekazu reklamowego?" - pyta Sylwester Kubiak, dyrektor zarządzający sieci.

„Zbudowanie odpowiedniego zasięgu i uzyskanie znaczącej pozycji w kategorii erotyki nie powinno stanowić problemu” - uważa Iwo Gałecki, dyrektor generalny domu mediowego Cormedia. Jednocześnie podkreśla, że seks jest w Polsce wciąż tematem tabu i choć sama branża erotyczna dysponuje pokaźnym budżetem, to może on być niewystarczający, by utrzymać na dłuższą metę tego typu przedsięwzięcie.

>>> Erotyczne oferty na naszej-klasie

Według badań przeprowadzonych w marcu 2009 r. przez Gemiusa wynika, że serwisy z pornografią i erotyką odwiedza miesięcznie około 30 proc. Polaków, w większości młodzi mężczyźni. To więcej niż wszystkie witryny rządowe razem wzięte!

Obecnie, największym polskim serwisem erotycznym jest pornotuba.pl, która daje płatny dostęp do fimów pornograficznych oferowanych przez zagraniczne strony. W Polsce potencjał serwisów erotycznych wykorzystały także największe portale. Na przykład, w marcu serwis Erotyka na Wirtualnej Polsce odwiedziło niemal 800 tysięcy osób, które wygenerowały 104 miliony odsłon.