Sąd uznał, że Radio Swoboda dopuściło się 20 wykroczeń administracyjnych, polegających na "nieusunięciu informacji, dostęp do których podlega ograniczeniu". Za każde z tych naruszeń sąd orzekł karę po 1 mln rubli (ok. 16,2 tys. USD).

Reklama

Na początku marca br. dostęp do Radia Swoboda, jak i innych mediów niezależnych, został w Rosji zablokowany. W maju br. rozgłośnia została ukarana grzywną, również za odmowę usunięcia informacji o wojnie na Ukrainie. Jak podaje Meduza, chodziło w szczególności o dane o liczbie ofiar wśród ludności cywilnej i liczbie zabitych żołnierzy rosyjskich.

Radio Wolna Europa/Radio Swoboda jest finansowane przez Kongres USA. W 2017 roku rozgłośnia była wśród pierwszych mediów w Rosji wpisanych na listę "mediów pełniących funkcję zagranicznego agenta".