Zagraniczne media o przyjęciu "lex TVN'

Reklama

Zagraniczne media piszą o przyjęciu przez Sejm nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji.

Agencja Reutera: Brak przedłużenia licencji TVN24 może zagrozić przyszłym inwestycjom w Polsce

"Polscy prawodawcy w środę głosowali za projektem ustawy, która według opozycji ma na celu uciszenie należącego do USA kanału informacyjnego krytycznego wobec rządu, ryzykując sporem z jednym z najważniejszych sojuszników Warszawy. Waszyngton ostrzegł, że brak przedłużenia licencji dla należącego do Discovery kanału informacyjnego TVN24 może zagrozić przyszłym inwestycjom w Polsce" – cytuje Agencję Reutera TVN24.

"Le Figaro": Kontrowersyjna ustawa, ważna dla populistycznej partii PiS

"Le Figaro" ostrzega: "kontrowersyjna ustawa medialna, zdaniem opozycji, zagraża wolności prasy i podważy relacje ze Stanami Zjednoczonymi. To ważna ustawa dla populistycznej partii PiS i jej przewodniczącego Jarosława Kaczyńskiego, który już kontroluje telewizję publiczną i zmienił ją w rządowe medium propagandowe" – cytuje francuski dziennik TVN24.

"De Standaard" pisze o wielkim zwycięstwie PiS

"Uchwalenie ustawy najprawdopodobniej będzie oznaczało koniec dla krytycznego wobec rządu kanału informacyjnego. PiS postrzega zmianę prawa jako sposób za powstrzymanie wpływów zagranicznych poprzez media, ale przeciwnicy polityczni są przekonani, że PiS zaostrza prawo, żeby uciszyć krytykę" - cytuje belgijski "De Standaard" TVN24.

"Przyjęcie nowelizacji to wielkie zwycięstwo Prawa i Sprawiedliwości po zerwaniu koalicji z Porozumieniem i zdymisjonowaniu Jarosława Gowina przez premiera. Wcześniej nie było pewne, kiedy ustawa zostanie poddana pod głosowanie" – dodał "De Standaard".

BBC: Próba uciszenia krytycznego wobec rządu kanału telewizyjnego

"Polski parlament przyjął nowe przepisy, które w opinii oponentów są próbą uciszenia krytycznego wobec rządu kanału telewizyjnego" - pisze o przyjęciu uchwały anty-TVN brytyjski nadawca BBC.

"Krytycy uważają, że jest to próba nacisku na amerykańskie przedsiębiorstwo Discovery, by sprzedało największego nadawcę telewizyjnego w Polsce, stację TVN" – cytuje brytyjski portal TVN24.