W prezentacji Citigroup czytamy, że aktualizacja strategii przewiduje m.in. "dążenie do wyjścia z działalności konsumenckiej na następujących 13 rynkach Azji i EMEA: Australia, Chiny, Indie, Indonezja, Kora, Malezja, Filipiny, Taiwan, Tajlandia, Wietnam, Bahrajn, Polska, i Rosja".

Reklama

Reakcja Banku Handlowego

Bank Handlowy podał z osobnym komunikacie, w nawiązaniu do informacji przekazanej przez Citigroup w dniu 15 kwietnia 2021 dotyczącej planowanych zmian strategii w obszarze bankowości detalicznej, że zmiany te dotyczą również bankowości detalicznej w Polsce. "Bank zwróci się z formalną prośbą do Citigroup, jako swojego strategicznego akcjonariusza, w celu poznania szczegółów planowanych zmian. Jednocześnie bank podkreśla, że kontynuuje bieżącą obsługę wszystkich klientów zapewniając najwyższe standardy oraz jakość oferowanych produktów i usług. Powyższe zmiany nie mają wpływu na działalność w obszarze bankowości instytucjonalnej" - czytamy w komunikacie.

Citi Handlowy powstał z połączenia Banku Handlowego w Warszawie - najstarszego komercyjnego banku w Polsce i Citibank (Poland) S.A. W ofercie grupy kapitałowej oprócz klasycznych usług bankowych znajdują się usługi i produkty rynku kapitałowego oferowane przez dom maklerski oraz produkty leasingowe. Bank jest notowany na rynku głównym GPW od 1997 r. Aktywa razem banku wyniosły 60,9 mld zł na koniec 2020 r.