Dokładne liczby przytacza "Gazeta Wyborcza", która pisze, że mecze w Polsacie przegrały z serialami innych stacji już sześć razy. Euro 2008 oglądało mniej ludzi niż np. "Klan" w TVP. Ludzie woleli oglądać perypetie rodziny Lubiczów i Opole niż mecze Rumunia-Francja czy Hiszpania-Rosja.

To oczywiście przekłada się na zyski z reklam. Polsat musiał bowiem dawać duże rabaty reklamodawcom. Cytowani przez "Gazetę Wyborczą" specjaliści twierdzą, że sięgały one 30-40 proc. Tymczasem czasu na reklamy w okolicach meczów nie przybywa.

Reklama

Straty są więc pokaźne. Polsat kupił prawa do Euro 2008 za ponad 50 milionów złotych i dołożył do tego 5 milionów na przygotowania techniczne. Tymczasem - jak pisze gazeta - stacja zarobiła góra 30 milionów złotych.