Pekao stopniowo unieważnia karty kredytowe i płatnicze klientów przejętych z banku BPH. Zgodnie z procedurą, na miesiąc przed wyłączeniem "starej" karty - sygnowanej przez BPH - Pekao wysyła klientom nowa kartę z nowym kodem PIN. Ale wiele z tych kart nie trafia do klientów, bo są wysyłane zwykłą, a nie poleconą poczta. Bez nowej karty klienci są odcięci od pieniędzy.

Reklama

"Odpowiednio wcześniej wysłaliśmy do klientów nowe karty, nowe PIN-y wraz z informacją dotyczącą całej operacji. Mogło się zdarzyć, że w pojedynczych przypadkach klienci tej karty nie odebrali. Ci klienci, którym to się przydarzyło, powinni jak najszybciej zgłosić się do oddziału banku o wydanie im nowej karty w trybie ekspresowym" - mówi telewizji TVN CNBC Biznes Tatiana Kuwak z Pekao SA.

Bank Pekao zapewnia więc, że dopełnił wszystkich formalności. Ale ponieważ wielu klientów nie ma nowych kart, a stare nie działają, to sporo osób nie może skorzystać z bankomatu ani zapłacić kartą w supermarkecie czy hotelu.

Wiele centrów handlowych raportowało dziś o kłopotach klientów z płaceniem stara kartą BPH. Może dlatego rzeczniczka Pekao obiecuje, że stare karty na pewien czas zostaną jeszcze odblokowane. I radzi jak najszybszą wymianę kart.