Na początku wydawało się, że poszkodowani mogą być tylko ci, którzy korzystali z bankomatów Multibanku i mBanku. Jednak Visa Europe przyznała, że nawalił cały system. Dlatego wyczyszczone mogły zostać konta każdego z posiadaczy kart Visa. Jednak bankowcy zapewniają, że nikt nie straci pieniędzy.

Reklama

Na czym polega awaria? Maszyny księgowały transakcje wielokrotnie i w efekcie z rachunków klientów znikały dużo większe sumy, niż powinny.

W Multibanku rachunki topniały w oczach. Jeden z klientów banku żalił się, że stracił 1600 złotych. Inny, zamiast 500 złotych na koncie, miał prawie 300 złotych debetu. Klienci banku nie kryli złości, narzekali również na zbagatelizowanie sprawy przez bank - czytamy na stronie tvn24.pl.

Przedstawiciele Multibanku tłumaczą, że pieniądze znikały z kont przez awarię w komunikacji danych rozliczeniowych, które docierają do banku.

"Klienci, którzy dokonywali transakcji gotówkowych w bankomatach innych niż Euronetu, mogli mieć kilkakrotnie zaksięgowane na rachunkach pojedyncze operacje, których wtedy dokonali. Czyli jeśli ktoś pobrał 100 zł, to operacja mogła być zaksięgowana na kilkaset złotych" - wyjaśnia portalowi tvn24.pl Mateusz Żelichowski, rzecznik Multibanku.

Visa zapewnia, że usunęła już awarię. Teraz sprawdza, ilu kont ona dotknęła. "Obecnie pracujemy z polskimi bankami członkowskimi, by skorygować ewentualne błędy związane z rozliczeniem transakcji. Serdecznie przepraszamy użytkowników kart Visa za ewentualne niedogodności" - czytamy w oświadczeniu Visa Europe na stronie tvn24.pl.