Zadaniem komisji będzie dokładne wyjaśnienie wszystkich przyczyn tego nietypowego zjawiska, aby wyeliminować na przyszłość podobne przypadki.
Pomimo iż zdarzenia nie miały wpływu na bezpieczeństwo pasażerów, w czwartek podczas spotkania w Ministerstwie Infrastruktury postanowiono rozszerzyć skład komisji o ekspertów Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych - poinformował w komunikacie rzecznik resortu Szymon Huptyś.
Dodał, że "bezpieczeństwo pasażerów oraz ich komfort jest absolutnym priorytetem ministerstwa oraz przewoźnika i zarządcy infrastruktury, dlatego wnioski komisji muszą zostać wypracowane w możliwe szybkim terminie".
W środę PKP Intercity wyłączyło z eksploatacji sześć składów typu Pendolino z powodu uszkodzenia podwozi tłuczniem. Tabor jest teraz bardzo dokładnie sprawdzany. Analizy przyczyn są prowadzone przez przewoźnika oraz zarządcę infrastruktury - podała rzecznik prasowy kolejowej spółki Agnieszka Serbeńska.
PKP Intercity kupiło 20 pociągów od firmy Alstom w maju 2011 r. Koszt wyniósł ok. 400 mln euro. Kontrakt miał jednak wartość 665 mln euro i obejmował też budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz koszty utrzymania technicznego pociągów przez 17 lat.