Sprawozdawca projektu ustawy senator Stanisław Jurcewicz powiedział IAR, że ministerstwo gospodarki opowiedziało się za umożliwieniem reklamy cydru, natomiast ministerstwo zdrowia jest temu pomysłowi przeciwne. - Dlatego komisja podjęła decyzję, aby przerwać to posiedzenie i kontynuować je po uzyskaniu dodatkowych danych - poinformował.

Reklama

Cydr to napój alkoholowy z jabłek. Polska jest czwartym producentem tych owoców na świecie. Znaczna część naszej produkcji przeznaczona jest na eksport, z czego połowa trafiała do tej pory do Federacji Rosyjskiej. Pod koniec lipca Rosja nałożyła embargo na produkty rolne z krajów unijnych, w tym na polskie owoce i warzywa.

Projekt przygotowany przez senatorów zakłada, że cydr mógłby być reklamowany na takich samych zasadach, na jakich można reklamować piwo; to jest wyłącznie pomiędzy 20.00 a 6.00 rano. Reklamy cydru nie można by też zamieszczać w prasie młodzieżowej i dziecięcej, na okładkach gazet oraz na słupach ogłoszeniowych. W Polsce zabroniona jest reklama innych alkoholi.