Oferta konsorcjum Stadler Polska i Newagu, warta łącznie 1,621 mld zł, została uznana za najkorzystniejszą na dostawę i serwisowanie 20 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych dla PKP Intercity (PKP IC), podał przewoźnik w komunikacie.

Reklama

W ramach prowadzonego postępowania przetargowego na zakup 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych, PKP Intercity S.A. otrzymała 4 oferty. Komisja przetargowa, przy ocenie brała pod uwagę sumaryczną cenę – koszt składu zespołowego wraz z kosztem utrzymania przez 15 lat oraz parametry techniczne pociągu. Najkorzystniejszą ofertę przedstawiło konsorcjum Stadler Polska Sp. z o. o. i NEWAG S.A. - głosi komunikat.

Cena dostawy pojazdów to 1,156 mld zł brutto, a koszt serwisu przez 15 lat to 464,94 mln zł brutto, podano również. Nowe pociągi mają zostać dostarczone przewoźnikowi do października 2015 roku. Tabor produkowany będzie w Polsce" - czytamy dalej. Składy osiągające prędkość do 160 km/h kursować będą na trasach Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia -Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków - Szczecin (przez CMK, Łódź, Kutno i Poznań).

Stadler Polska – to część Szwajcarskiej Grupy Stadler Rail, producenta pojazdów szynowych. Polski zakład produkcyjny (zlokalizowany w Siedlcach) powstał w 2007 roku. Stadler Polska zatrudnia ponad 500 wykwalifikowanych pracowników i zajmuje teren 11 800 m2.

Newag to natomiast jedna z największych polskich firm zajmujących się produkcją, modernizacją oraz naprawami taboru kolejowego, zlokalizowana w Nowym Sączu. Zatrudnia 1300 osób. W segmencie lokomotyw (produkcja, modernizacja i naprawy) działa zależna od Newagu, spółka ZNLE S.A. Gliwice. Firma produkuje elektryczne zespoły trakcyjne dla polskich, regionalnych przewoźników kolejowych.