Danuta Gut ze Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie przyznaje w rozmowie z Informacyjną Agencją Radiową, że sprzedaż piwa jest bardzo uzależniona od warunków atmosferycznych. Dobra pogoda jest najlepszym dyrektorem sprzedaży w browarach. Jednak kiedy termometry wskazują 37-38 stopni to sprzedaż piwa znacząco spada - mówi Danuta Gut.



Reklama

W ubiegłym roku sprzedaż piwa w kraju wzrosła o ponad 4 procent. Polacy wypili łącznie prawie 38 milionów hektolitrów trunku. Obecny sezon nie będzie tak dobry.



Danuta Gut przyznaje, że to oczywiście to nie tylko efekt kilkunastu upalnych dni, ale braku wielkich wydarzeń sportowych i przede wszystkim odczuwalnego spowolnienia gospodarczego.

Optymizm konsumencki bardzo się obniżył. Ta atmosfera unoszącego się kryzysu powoduje, że konsumenci piwa również powściągliwie robią zakupy - przyznaje Danuta Gut. Związek Browary Polskie szacuje, że wzrost sprzedaży o jeden procent będzie w tym roku sukcesem.



Szacuje się, że ponad 50 procent rocznej sprzedaży piwa przypada na okres od maja do września.

W całym 2012 roku Polacy wydali na piwo ponad 21 miliardów złotych.