Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA oraz dom produkcyjny PrimeMovers otrzymały brązową nagrodę na New York Festivals International Television& Film Awards w kategorii Introductions&Lead-In Titles.
To już drugie międzynarodowe wyróżnienie dla filmu. Wcześniej jury World Media Festival w Hamburgu przyznało filmowi srebrną nagrodę w kategorii Web: Business-to-Business.
Film „PGNiG - Energia dzięki wiedzy” opowiada historię spółki, tłumaczy jej strategiczne znaczenie w Polsce, pokazuje zaplecze technologiczne i ludzkie, a także wdrażane innowacje. Inspiracją dla twórców był kultowy „Koyanisquatsi” Godfreya Reggio, dlatego też znaczna część produkcji składa się z sekwencji ujęć poklatkowych.
Zdjęcia trwały sześć dni i były realizowane w kilku lokalizacjach na terenie całego kraju. Ciekawostką techniczną jest fakt, że po raz pierwszy w polskim filmie korporacyjnym zastosowano technologię HDR (High DynamicRange) pozwalającą stworzyć obraz o niezwykłym nasyceniu szczegółów. To właśnie ta odważna i świeża narracja filmu oraz dbałość techniczna twórców przyczyniły się do docenienia obrazu w Nowym Jorku i Hamburgu.
Sukces filmu w dużej mierze zawdzięczamy odważnej decyzji przedstawicieli klienta, którzy zaakceptowali nasz innowacyjny pomysł realizacyjny i narracyjny. Dzięki temu mogliśmy odejść od tradycyjnej formy opowiadania stosowanej do tej pory w polskich filmach korporacyjnych – mówi producent Grzegorz Szyroki.
To duży sukces wszystkich, którzy przyczynili się do powstania tego filmu. Gratuluję domowi produkcyjnemu PrimeMovers oraz naszemu zespołowi z Departamentu Marketingu. Sukces jest tym większy, że żaden polski film korporacyjny wcześniej nie otrzymał nagród na tak ważnych imprezach. Wysłaliśmy film na dwa międzynarodowe festiwale i na dwóch dostaliśmy nagrody. Cieszę się, że zrobiliśmy bardzo dobry film, który został doceniony za granicą - mówi Jerzy Rymkiewicz z Departamentu Marketingu PGNiG SA.
Film wyreżyserował Tomasz Matuszczak, operatorem był Jakub Kijowski, a producentem Grzegorz Szyroki.
Film jest pokazywany przez PGNiG na największych spotkaniach branżowych i biznesowych w Polsce i na świecie. Służy też jako forma przekazu w komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej.
Można go obejrzeć TUTAJ.