Od początku ubiegłego roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów intensywnie śledzi rynek ubezpieczeń. I nakłada kary na coraz więcej firm - informuje "Parkiet".Od początku ubiegłego roku UOKiK dwukrotnie skarcono PZU, ukarano także m.in. Compensę, Ergo Hestię, HDI Gerling, Wartę, Nordeę i Generali. Ponadto w ponad 40 przypadkach UOKiK wpisał klauzule stosowane przez ubezpieczycieli do rejestru klauzul niedozwolonych.
"Tylu kar i interwencji UOKiK, które obserwowaliśmy w ostatnim roku, nie było przez ostatnich kilkanaście lat" - mówi prezes jednego w większych ubezpieczycieli. Dodaje, że jest to wynikiem wzmożonej ochrony konsumentów.
Na wzmożenie działań UOKiK mogła też wpłynąć dobra współpraca z Rzecznikiem Ubezpieczonych. "Od początku roku Halina Olendzka skierowała na ręce Małgorzaty Krasnodębskiej-Tomkiel 12 zawiadomień o podejrzeniu stosowania przez wskazanych ubezpieczycieli praktyk, naruszających zbiorowe interesy konsumentów" - mówi Krystyna Krawczyk, dyrektor Biura Rzecznika Ubezpieczonych.
Sam UOKiK zaprzecza, jakoby bliżej przyglądał się któremukolwiek z sektorów. "Analizy postanowień stosowanych we wzorcach umów z konsumentami prowadzone są przez UOKiK regularnie od wielu lat i dotyczą w zasadzie wszystkich branż" - przekonuje Aleksandra Franczak, radca prezesa UOKiK.