>>>Ten program rozliczy cię z fiskusem

Reklama

Udział Grupy Lotos w 2010 r. w krajowym rynku paliw wyniósł 31,3 proc. Oznacza to wzrost o 3,1 pkt proc. w porównaniu do 2009 r. - wynika najnowszego raportu Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego.

W 2010r. Lotos przekroczył zakładany w strategii 30-procentowy próg udziałów w rynku paliw na lata 2011-2015. W rynku sprzedaży detalicznej, Lotos wypracował w ubiegłym roku 7,3 proc. udział w rynku -­ poinformowała spółka w poniedziałkowym komunikacie.

Rzecznik prasowy Grupy Lotos, Marcin Zachowicz podał, że "szczególnie udany dla Grupy był ostatni kwartał 2010 r.; w tym okresie sprzedaż paliw płynnych przez koncern utrzymywała się na wysokim poziomie, podczas gdy konsumpcja benzyn i oleju napędowego w Polsce, zwłaszcza w grudniu, miała tendencję spadkową".

Prezes Grupy Lotos, Paweł Olechnowicz komentując wyniki powiedział, że dane opublikowane przez POPIHN są lepsze od szacunków firmy. Według niego wynik jest "potwierdzeniem wcześniej podjętych działań służb handlowych, ukierunkowanych na sprzedaż większych wolumenów produktów, pochodzących z instalacji uruchomionych w ramach Programu 10+".

"Dzięki najnowocześniejszym instalacjom Lotos systematycznie zwiększa produkcję i sprzedaż paliw, w szczególności oleju napędowego. Dodatkowe wolumeny diesla wypełniają lukę, jaka istnieje na krajowym rynku (tylko w ub. r. do Polski sprowadzono ok. 3 mln m3 oleju napędowego), zagospodarowaną dotychczas przez import" - napisano w komunikacie.

"Dzięki dodatkowym ilościom paliw motorowych, które zyskujemy za sprawą instalacji 10+, jesteśmy w stanie utrzymać 30-procentowym poziom w rynku" - zapewnił wiceprezes zarządu, dyrektor ds. handlu Grupy Lotos Maciej Szozda.