Na trasie Świnoujście -Ystad pozostaną trzy promy armatora, prom pasażerski Polonia oraz towarowe Jan Śniadecki i Mikołaj Kopernik. "Jesteśmy bardzo zadowoleni z decyzji Unity Line, ponieważ oznacza ona, że te dwa promy przewiozą rocznie do i z naszego portu 50 tysięcy ciężarówek. Chcielibyśmy, aby Trelleborg stał się głównym portem polskiego armatora w przyszłości" - powiedział dziennikowi.pl dyrektor portu w Trelleborg Leif Borgmark.
"Polska to 40-milionowy kraj z silnym wzrostem gospodarczym. Już dzisiaj przewozy ciężarówek między Polską a Szwecją przekroczyły 200 tysięcy rocznie na kilku liniach i liczymy, że za cztery lata, kiedy Unity Line otrzyma następne dwie duże jednostki, będą one pływać do Trelleborga" - mówi Borgmark i dodaje, że część transportu z Ystad do Trelleborga przeniesiono po naciskach klientów, których ciężarówki mają bliżej do Malmoe i centralnego węzła kolejowego Szwecji.
Trelleborg to jeden z głównych portów Szwecji. Zawijają tu promy dwóch innych armatorów promowych Scandlines i TT-Lines, specjalizujacych się w transporcie ciężarówek pomiędzy Szwecją a Niemcami.