Budowa portu lotniczego Al Maktoum International Airport zostanie zakończona w 2017 r., podczas gdy pierwszy terminal zostanie otwarty już w czerwcu 2010 r. - czytamy na Money.pl. Budowa pochłonie aż 32 miliardy dolarów (105 miliardów zł). Port, który będzie dysponował pięcioma pasami startowymi i pasami lądowania, obsłuży rocznie 160 milionów podróżnych.

Reklama

>>> Lotnictwo zaczyna oszczędzać

Obecne lotnisko - Dubai International - może przyjąć "zaledwie" 60 milionów pasażerów rocznie. W 2008 r. przewinęło się przez nie niemal 37,5 miliona podróżnych. Dla porównania, największy port świata w Atlancie obsłużył w ubiegłym roku prawie 90 milionów osób.

Zdaniem ekspertów dubajski mega-projekt doprowadzi do istotnych zmian w globalnym lotnictwie. "Al Maktoum International wyznaczy nowe horyzonty pod względem wielkość i wydajności" - uważa Ralf Baron z firmy doradczej Arthur D. Little.

Reklama

>>> Przez katastrofę Airbus straci miliardy

Zdaniem Paula Griffithsa, dyrektora Dubai Airports Company, obecne lotnisko przejmie rolę regionalnego węzła, a Al Maktoum International będzie obsługiwało loty międzykontynentalne. "Działalność portów lotniczych zależy w dużej mierze od rozwoju turystyki" - dodaje Griffiths. W ubiegłym roku Dubaj odwiedziło 7,5 miliona turystów, niemal 10 proc. więcej niż w 2007 r. Według szacunków rządu emiratu liczba to podwoi się do 2015 r.