Kawowy gigant miał już zainstnieć w Polsce przed rokiem. "Debiut marki się opóźnił ze względu na przedłużające się prace adaptacyjne lokali na cele gastronomiczne" - wyjaśnia "Gazecie Prawnej" Anna Robotycka z firmy AmRest, odpowiedzialnej za wprowadzenie amerykańskiej sieci do Polski.

Reklama

Starbucks ma 16 tysięcy lokali na całym świecie. Sieć jest obecna w 48 krajach. Kultowy, według niektórych, Starbucks będzie musiał się zmierzyć z obecną na rynku konkurencją, w tym z największą siecią kawiarni w Polsce - Coffeeheaven, która liczy ponad 50.

Eksperci oceniają, że amerykańska sieć ma duże szanse zdobyć solidną pozycję na naszym rynku. Jego wartość to ponad 2 miliardy złotych, a rozwija się w tempie 20 proc. rocznie. W tym roku ma być podobnie, mimo spowolnienia gospodarczego.

>>> Kryzysowa żywność made in Nestle