Kampania reklamowa "Max lokaty" pojawiła się w mediach w styczniu i lutym tego roku. W spotach telewizyjnych bank informował o swojej fantastycznej ofercie - lokacie oprocentowanej w wysokości 6 procent w skali roku. Jednak PKO BP zapomniało wspomnieć o bardzo ważnej rzeczy - że okres ten jest liczony od 18 marca 2008, a nie od dnia podpisania umowy. To bardzo istotna informacja, jednak konsument mógł się o tym dowiedzieć w placówce banku, podpisując umowę, a nie z reklamy.
UOKiK zadecydował, że to zbyt istotna informacja, żeby ją pominąć, więc zgodnie z ustawą nałożył na PKO BP karę w wysokości 10 proc. ubiegłorocznych przychodów, co daje kwotę 5,7 mln zł.
Dodatkowo bank będzie musiał umieścić na swojej stronie internetowej informację o decyzji urzędu, a także dwukrotnie opublikować tę informację na pierwszych pięciu stronach dziennika o ogólnokrajowym zasięgu.
PKO BP naruszył prawo i poniesie karę - zadecydował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Chodzi o reklamę "Max lokaty", w której bank "zapomniał" podać istotne informacje. Teraz PKO BP zapłaci 5,7 miliona złotych kary i dwa razy opublikuje w gazecie informację o decyzji UOKiK.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama
Reklama