W telewizji i radiu częściej będą emitowane reklamy. Film czy program będzie można przerwać blokiem reklam, jeżeli trwa przynajmniej 30 minut, a nie 45, jak to jest obecnie – takie rozwiązanie przewiduje projekt założeń do nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji, którym dziś ma zająć się Rada Ministrów.
Rozwiązania, które proponuje Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, zniosą także obecny zakaz przerywania reklamami audycji publicystycznych, dokumentalnych i religijnych, które trwają krócej niż 30 minut. Wyjątkiem będą transmisje uroczystości religijnych oraz programy dla dzieci. Reklamy nie przerwą także serwisów informacyjnych.
Spoty reklamowe i telesprzedażowe, które przerywają audycję, będą mogły być emitowane nawet co 10 minut, ale ich czas nie będzie mógł przekroczyć 12 minut.
Aby większa częstotliwość umieszczania reklam nie była uciążliwa dla odbiorów, autorzy założeń proponują, by nie można było często emitować pojedynczych spotów reklamowych i telesprzedażowych. Takie ograniczenie będzie wyłącznie w przekazach telewizyjnych. Ponadto nie obejmie wydarzeń sportowych. Co prawda nikt nie pokusi się o przerywanie szybkimi spotami meczu piłkarskiego, ale taka możliwość zostanie wykorzystana np. pomiędzy rundami transmitowanych walk bokserskich.
Więcej informacji: Programy dla dzieci i informacyjne bez reklam
p