"Pociągów REGIOekspres będzie dosłownie kilka. W nich komfort jazdy będzie taki, jaki powinien być standardem w XXI wieku. To wagony jednoprzestrzenne, dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych, z szerokimi pneumatycznymi wejściami, miejscami dla rowerów, dostępem do Internetu. REGIOekspres to może być prawdziwa konkurencja dla PKP Intercity" - mówi "Rynkowi Kolejowemu" prezez Przewozów Regionalnych - Tomasz Moraczewski. To jednak nie koniec zmian. Firma testuje bowiem nowoczesne lokomotywy.
Przewozy Regionalne sprawdziły już pojazdy Bombardiera, teraz przygląda się elektrowozom Siemensa. Wszystko po to, by wybrać jak najlepsze pojazdy, któe latami będą jeździć po polskich torach.
Firma zamówiła też studium wykonalności, by zewnętrzni eksperci sprawdzili jakie wagony i na jakich trasach najlepiej opłaca isę uruchomić. A pieniąze na zmiany dadzą marszałkowie województw i Unia Europejska. Rząd na plany spółki się zgadza, jednak pod jednym warunkiem - nowoczesne wagony nie mogą jeździć po trasie Warszawa - Gdynia. Ta linia zarezerwowana jest tylko na Intercity.