Beijing Automotive Industry Holding Co będzie mógł produkować modele 9-3 i 9-5. Co prawda, bez loga Saaba - twierdzi brytyjski "FInancial Times". Chińczykom chodziło jednak o patenty i technologie, bo mogą je teraz bez przeszkód wykorzystywać w swych autach, przeznaczonych na rynek domowy.
>>>Chińczycy kupią Saaba, ale tylko starego
Na razie nie wiadomo co z resztą szwedzkiej firmy. Amerykanie z GM chcą przekonać BAIC do kupna reszty firmy. Trwają też równoległe negocjacje z duńską firmą Spyker, finansowaną przez rosyjski bank. Analitycy twierdzą też, że transakcja z BAIC pomoże sprzedać Saaba - pieniądze ze sprzedaży dwóch modeli zmniejszą zadłużenie Szwedów, do tego przyszły nabywca nie będzie miał problemu co zrobić ze starszymi modelami.
Jeśli jednak GM nie dogada się w sprawie sprzedaży, to od przyszłego roku Saab przestanie istnieć. Koncern nie chce już dopłacać do firmy, która tylko generuje gigantyczne straty.