Wystarczy 40 minut tygodniowo w sieci, spędzonych przez pracowników na Facebooku, by koszty firm wzrosły aż o 1,4 miliarda złotych. A, według badań firmy Morse aż 57 procent ludzi korzysta w firmie z portali społecznościowych.
>>>Nie masz znajomych? Kup ich na Facebooku
Analitycy ostrzegają, że nie chodzi tylko o to, że ludzie zapominają o pracy. Wiele z linków do Twittera, czy Facebooka okazują się wirusami, czy programami szpiegującymi, które mogą wykraść tajne, firmowe dane. Na szczęście według raportu firmy zdają sobie coraz lepiej sprawę z tych zagrożeń i zaczynają walczyć z korzystaniem z serwisów społecznościowych przez wszystkich pracowników
Jak jednak dodają eksperci, firmowi informatycy nie mogą po prostu odciąć wszystkich od internetu. Facebook czy Twitter mogą stać się też narzędziami pracy i źródłem nowych pomysłów, albo sposobem na kontakt z klientami.