Według informacji, do których dotarł Dziennik Gazeta Prawna, Polsat wstrzymał produkcję programu rozrywkowego BBC „Wojna chórów” (oryginalna wersja z BBC Entertainment nosi tytuł „Wyśpiewać zwycięstwo”), na który licencję w Polsce mają Mastiff, producent m.in. programu „You Can Dance” w TVN, i notowana na giełdzie ATM Grupa. Firmy muszą poczekać na decyzję o rozpoczęciu produkcji co najmniej do przyszłego roku. W podobnej sytuacji znalazł się Rochstar, produkujący m.in. „Jak oni śpiewają”, który próbował zainteresować stację Zygmunta Solorza-Żaka pomysłem kolejnego programu.

Reklama

Niechęć nadawców do nowości to efekt cięć w budżetach. W przypadku Polsatu i TVN będą one w 2010 roku takie same jak w 2009, czyli o około 50 mln zł chudsze niż w dobrym roku 2008.

Stacje komercyjne dmuchają na zimne, bo zapaść na rynku telewizyjnym daje się im we znaki. Przychody z reklam TVN, Polsatu i TVP spadną w tym roku o 10–12 proc., zyski skurczą się o 3– 5 pkt proc. Ponieważ popyt na reklamy jest niewielki, TVN obniżył ich ceny o 5 proc.

Więcej informacji:Kryzys zmusił TVN i Polsat do cięcia kosztów

p