Inicjatywa ta ma na celu usprawnienie obsługi klientów oraz szybkie dotarcie wsparcia do osób, które ucierpiały na skutek klęski żywiołowej.
Mobilne punkty pomocy ZUS
ZUS zorganizował szereg mobilnych punktów w różnych województwach, aby umożliwić poszkodowanym dostęp do informacji oraz pomoc w składaniu dokumentów. Przedsiębiorcy mają okazję zasięgnąć informacji o dostępnych świadczeniach oraz złożyć odpowiednie wnioski.
Harmonogram mobilnych punktów
Województwo dolnośląskie:
Bystrzyca Kłodzka - 17 października, Urząd Miasta i Gminy, Plac Wolności 1, godz. 10:00 - 13:00Świdnica - 17 października, Urząd Gminy, ul. Głowackiego 4, godz. 9:00 - 12:00Stronie Śląskie - 18 października, Urząd Miasta, ul. Kościuszki 55, godz. 9:00 - 14:00Lądek Zdrój - 18 października, Centrum Kultury i Rekreacji, plac Staromłyński 5, godz. 9:00 - 14:00Lubawka - 25 października, Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Dworcowa 33, godz. 9:00 - 13:00
Województwo opolskie:
Głuchołazy - 18 października, Centrum Informacji Turystycznej, Plac Basztowy 4a, godz. 9:00 - 13:00
Województwo śląskie:
Ustroń - 23 października, Urząd Miasta w Ustroniu, Sala Sesyjna, Rynek 1, godz. 11:00 - 13:00Jasienica - 24 października, Urząd Gminy Jasienica, Jasienica 159, godz. 9:00 - 12:00Bestwina - 31 października, Gminny Ośrodek Kultury w Bestwinie, ul. Krakowska 123, godz. 9:00 - 12:00
Przedsiębiorcy, którzy ponieśli straty w wyniku powodzi, są zachęcani do skorzystania z tej formy wsparcia. Mobilne punkty mają na celu zminimalizowanie formalności i przyspieszenie procesu uzyskiwania pomocy, co jest szczególnie istotne w trudnym okresie odbudowy po katastrofie.