Google rozpoczął swój najambitniejszy atak na kwitnący segment portali społecznościowych. Chce odzyskać część terenu utraconego na rzecz szybko rozwijającego się Facebooka.

Reklama

Grupa podała, że ma nadzieję wykorzystać swoją kluczową technologię wyszukiwania do przesiewu zalewu komunikatów pochodzących z mediów społecznościowych i filtrowania informacji nieistotnych lub rozpraszających. Beneficjentami takiego podejścia mają być użytkownicy Google Buzz, najnowszej usługi.

Uruchomienie Buzza następuje po serii nieudanych prób wzmocnienia przez Google'a pozycji w segmencie sieci społecznościowych za pomocą takich usług jak Orkut, który był przed Facebookiem, czy przypominający Twittera Jaiku.

W ubiegłym roku Google coraz bardziej zostawał z tyłu, a Facebook stał się dla wielu internautów podstawowym miejscem w sieci, do poszukiwania informacji lub skomunikowania się z przyjaciółmi. Liczba użytkowników tego portalu przekroczyła 400 mln.

Więcej informacji: Google chce odbić internautów Facebookowi za pomocą nowej usługi Buzz

p