W Warszawie powstanie t-bar, pierwszy lokal nowej sieci herbaciarni. Jej właścicielem będzie spółka Gourmet Foods, importer i dystrybutor marki Dilmah. Niewykluczone, że pierwszy lokal zostanie otwarty jeszcze w tym roku w Warszawie. "Na razie otworzymy jedną placówkę. Jeśli koncept spodoba się klientom, przystąpimy do uruchomienia kolejnych. W przyszłości chcielibyśmy zbudować sieć herbaciarni w kraju" - tłumaczy Paweł Dudziak, koordynator komunikacji w Gourmet Foods.

Reklama

Jeśli do tego dojdzie, t-bary będą pierwszą w Polsce siecią barów herbacianych, podobnych do tych, które już funkcjonują na rynku kawowym. Jak zauważa Agata Zarębska, niezależny analityk rynku gastronomicznego, obecnie na tym rynku działają jedynie niezależne pijalnie herbaty albo sieci, takie jak Czas na herbatę, które specjalizują się przede wszystkim w sprzedaży herbaty na wynos.

"W naszym lokalu będzie można nie tylko napić się herbaty, ale też coś zjeść oraz poczytać. Sprzedaż herbaty na wynos będzie tylko dodatkiem do prowadzonej działalności" - tłumaczy Paweł Dudziak. T-bary rozwijane przez spółkę Gourmet Foods mają być alternatywą dla bardzo już popularnych w Polsce coffee barów, których rynek ocenia się na 1,5 mld zł. Jednak analitycy uważają, że choć Polska pod względem spożycia herbaty na jednego mieszkańca plasuje się na trzecim miejscu w Europie, to herbaciarnie nie powtórzą sukcesu barów kawowych.

Więcej informacji: T-bary mają być alternatywą dla coffee barów

p