Prawo ma pomóc w walce z otyłością wśród dzieci i wspierać promocję zdrowej żywności. Ograniczenie zakłada zakaz wyświetlania reklam promujących posiłki o dużej zawartości tłuszczu, soli, czy cukru w godzinach 5:30 - 21:00.

Reklama

Nowe prawo ma obowiązywać wszystkie firmy, zatrudniające powyżej 250 osób, które produkują niezdrowe produkty, co w założeniu ma pomóc chronić mniejsze przedsiębiorstwa.

Jedno na troje dzieci z nadwagą lub otyłością

Obecnie w Wielkiej Brytanii jedno na troje dzieci, kończących szkołę podstawową, ma nadwagę lub jest otyłe. Komplikacje zdrowotne z tym związane kosztują służbę zdrowia 7 mld funtów rocznie.

Treści, jakie młodzi ludzie widzą w internecie, mają wpływ na ich wybory i nawyki - tłumaczyła Jo Churchill z ministerstwa zdrowia.

Według danych zaprezentowanych przez rząd, prawie połowa wszystkich reklam w telewizji każdego miesiąca w 2019 roku dotyczyła niezdrowego jedzenia.

Plany rządu spotkały się z krytyką ze strony brytyjskiego stowarzyszenia wydawców News and Media Association (NMA), które twierdzi, że nie jest jasny związek pomiędzy reklamami a otyłością u dzieci. Zamiast walki z otyłością dzieci, to drakońskie prawo zaszkodzi tylko wydawcom mediów, którzy zależą od dochodów z reklam - skomentowała Sayra Tekin z NMA.