GM musi mocno się odchudzić, więc sprzedaje lub zamyka najmniej dochodowe marki. Już pozbył się Opla, zamyka Pontiaca, a w kolejce do sprzedaży jest Saab i Saturn. Firma chciała pozbyć się Hummera, bo w dobie kryzysu nikt już nie chce takimi paliwożernymi potworami jeździć.

>>>GM sprzedał Hummera

Dlatego chiński inwestor - Tengzhong Heavy Industrial Machinery - spadł im jak z nieba. GM tak bardzo nie chciał mieć w swoim portfelu Hummera, że nie patrzył, że Chińczycy nigdy nie produkowali aut osobowych, a tylko części do mostów, potężne ciężarówki i maszyny budowlane.

Wystarczyło tylko, że zobowiązał się do 2010 nie zwalniać ludzi i produkować auta w USA. Chińczycy już jednak zapowiadają, że wkrótce przestawią oszczędniejszego i mniejszego Hummera, który zacznie na powrót dobrze się sprzedawać.