Celem konkursu jest promowanie wysokich standardów obsługi klienta oraz budowanie między administracją skarbową a przedsiębiorcami relacji opartych o wzajemną życzliwość i profesjonalizm. Wyróżnione urzędy skarbowe mogą posługiwać się tytułem "Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy - 2011" przez jeden rok, tj. do czasu następnej edycji konkursu.

"To już drugi tytuł dla naszego urzędu i jestem z tego bardzo dumna. To miłe, że przedsiębiorcy doceniają nasz trud" - powiedziała PAP naczelniczka Urzędu Skarbowego Kraków-Nowa Huta Barbara Stanuch. "Urząd skarbowy nie musi być miejscem nieprzyjaznym. Tak naprawdę wszystko zależy od ludzi" - powiedziała PAP naczelniczka Urzędu Skarbowego w Trzebnicy Janina Rogala.

Ocenie przedsiębiorców podlegały: jakość obsługi podatnika przez urząd, łatwość komunikacji oraz kompetencje pracowników. Podobnie jak w latach ubiegłych, urzędy skarbowe oceniane były punktami przyznanymi przez przedsiębiorców w ankiecie konkursowej. Ankiety te były przesyłane do Kanclerzy Lóż Regionalnych BCC, którzy koordynowali konkurs. W tym roku wpłynęło ogółem ponad 15 tysięcy ankiet.

"Naprawdę istnieją urzędy, które potrafią organizować bezpłatne szkolenia dla przedsiębiorców w swojej siedzibie i częstować ich kawą" - powiedział PAP wiceprezes zarządu BCC Wiesław Łubiński. Inicjatywa zorganizowania konkursu narodziła się przed dziewięcioma laty. Porozumienie w tej sprawie zostało podpisane 28 lutego 2002 roku pomiędzy Ministerstwem Finansów oraz Business Centre Club.